Finlandiya Raporu 2012


RAPOR SONUCU :

Finlandiya’ daki eğitim sisteminin dünyaca ünlü ve başarılı olmasının nedenleri ve kriterleri aşağıdaki gibidir:

·        Zorunlu temel eğitimin, ders materyalinin, yemeklerin, diş bakımı ve sağlık giderlerinin ücretsiz olması
·        Temel eğitimin öğrencilere tüm ülkede aynı kapsamda ve eşit olarak sunulması
·        Geleneksel olarak ülke genelinde yüksek bir eğitim seviyesinin olması
·        Eğitime ayrılan ulusal bütçenin her zaman en yüksek olması
·        Ülke nüfusunun az olması (yaklaşık 5.000.000), şehirlere yoğunlaşmanın olmaması (Başkent Helsinki’ nin nüfusu 800.000 civarında) ve yeterli sayıda okul ve üniversitenin bulunması
·        Ülke geleceğinin eğitimli kişilere bağlı olduğu bilincinin olması ve devletin eğitim ve öğretime çok değer vermesi (Çarpıcı bir örnek; Helsinki yakınındaki adada ikamet eden ailelerin çocuklarının, denizin buzlanması veya yoğun hava muhalefeti  nedeniyle yapılamayan ulaşım durumlarında helikopter ile şehirdeki okullara ulaştırılması!!!)
·       Öğrenci devamsızlığının toleranssız olarak ve çok ciddi takip edilmesi ve iyi bir öğrenimde devamın şart olduğu bilincinin öğrenciye verilmesi
·       Devletin doğacak her çocuğu anne karnındayken hamile destek programlarıyla (Neuvola) sahiplenmesi ve anneye maddi (Hamileliğin son 4 ayında ve hamilelik sonrası 9 ay boyunca son kazancının % 65’ i kadar maddi destek), tıbbi ve psikolojik desteğin verilmesi
·        Okul öncesi eğitimde ebeveynlerle yapılan iş birliği ile çocuğun evde ve okuldaki davranışlarının, davranış değişikliklerinin, hoşlandıkları şeylerin, el yatkınlığı ve kabiliyetlerinin takip ve tesbit edilmesi sayesinde temel eğitime ruhsal ve bedensel sağlıklı bir birey olarak hazırlanmasının sağlanması
·        Ders organizasyonunun flexibel (esnek) olması, yani okulun veya öğretmenlerin gerekli gördüklerinde ders içeriğini güncel gelişime, endüstriye ve sosyal yaşama uygun olarak değiştirebilme yetkisinin olması
·        Öğretmen ve öğrenci arasındaki iletişimin çok rahat ve herkes için eşit olması
·        Öğretmenler ve öğretmen-öğrenci arası işbirliğinin olumlu yönde yapıcı olması
·        Hedef olarak öğrencilerin kendilerini fizyolojik ve psikolojik olarak çok iyi hissetmelerinin ve de çok iyi öğrenmelerinin sağlanması
·        Kişiye özel bireysel destek ve teşvikin sağlanması
·        Lise bitirme sınavlarının ülke genelinde ortak yapılması ile hakkaniyet ve eşitlik açısından öğrencilerin öğrenme isteğini olumlu yönde etkileyerek öğrenmeye teşvik etmesi
·         Liselere giriş puanının temel eğitim ortalamasının minumum 70 ve üzeri, hatta bazı okullarda 90 ve üzeri olması
·        Öğretmenlerin ders yükünün az olması (Haftalık toplam: 18 ila maximum 24 ders saati)
·        Öğretmen yetiştiren üniversitelere oldukça zor olan ve iki aşamada yapılan eleme sınavlarıyla öğrenci alınması, dolayısıyla daha seçkin ve kabiliyetli öğrencilerin öğretmen olarak yetiştirilmeleri
·       Öğretmenlerin çok iyi eğitim almış olmaları ve saygın, itibar gören, değer verilen, iyi kazançlı (Brüt olarak karşılaştırma örnekleri : Otobüs Şoförü: 2380 €   Hizmetli: 1725 €  Sınıf Öğretmeni: 3000 €  Branş Öğretmeni: 3360 €  Okul Müdürü: 5000 €) bir mesleğe sahip olmaları sayesinde, işlerini seven ve görevine bağlı öğretmenler olmalarıdır.


                                                                                                                           05 / 11 / 2012
VEDAT MUTLUGÜN

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar