AB Leonardo Projemiz




















Proje Sahibi Kuruluş-Haydarpaşa Anadolu Teknik Lisesi
 AB üyesi Ortak Kuruluş - Jyväskylä Vocational Institute, Technology College

Otomasyon Teknolojisi Alanında Mesleki Eğitimin İncelenmesi ve Yeniliklerin Transferi
To Investigate Vocational Education and Training in Automation Technology Field and to Transfer New Approach.


Our school was established in 1959 as a institution of art. Our Vocational Departmants are automatic control, wood, electric, electronic, computer technology etc. all of them are 15.  Automatic control department started to accept students in 1987 for bringing up them who are needed automation field. There are 10 school that have automatic control department. Our school is one of the most important one among them and gives consulting service to the others.
In Haydarpaşa Anadolu Teknik Lisesi 9 level students take(receive) more general like physic, math and literature classes with professional classes. At level 10 and 11 most of their classes consist of applied classes like workshop and lab. İn addition, at level 10 and 11 our students must work at well-known industrial sector  in summer time for 20 days each level.
We are responsible for preparing and implementing of our project. At this context we accept to determine needs and objectives, to provide skills by using  good communication with our partner, to choose suitable placement/exchange project and its time and contractor country, to determine beneficiaries by using impartial criteria,  to prepare  beneficiaries to contractor country’s cultural life by bringing up them from different aspect like pre-language course, to ensure visa, travel, accommodation, travel and social security insurance organization, to evaluate beneficiaries from the wiev of professional develeopment, to do everythings to come into project targets.
Proje Hazırlık Sürecimiz:
1- Haydarpaşa Anadolu Teknik Lisesi - Otomatik Kumanda Bölümleri Proje Koordinatörlüğü (Automatic Control Project Koordinator) olarak hazırlanacak proje içerikleri konusunda bölüm öğretmeni arkadaşlarımızla hazırlık toplantıları yaptık. İkisi yerleştirme (öğrenci) biri değişim (öğretmen) projesi olarak toplam üç proje taslağı oluşturduk.

2- Otomasyon Teknolojisi Alanında Mesleki Eğitimin İncelenmesi ve Yeniliklerin Transferi konulu öğretmen değişim projesi için Jyväskylä Vocational Institute, Technology College proje sorumlusu ile yazışmalar yaptık ve sosyal ortaklık niyet belgesi alınmasını sağladık (LOI -Letter of İntent -).
3- Okul idaresini  proje konusunda bilgilendirdik ve gerekli başvuru evraklarını tamamlayarak okul müdürlüğümüz kanalıyla Ulusal Ajansa gönderdik.
4- Gerekli incelemelerin ardından projemiz desteklenmeye layık görüldü.
5- Sosyal ortağımızla ayrıntılar üzerinde görüşme yaptık.
6- Seyahat ve sigorta işlemlerini tamamladık.
7- Hareket planı hazırlandı.
8- Finlandiyaya uçuş.
9- Projenin gerçekleştirilmesi.
10- Dönüş, değerlendirme ve yaygınlaştırma.




Jyväskylä Vocational Institute, Technology College ile gerçekleştireceğimiz  projenin ayrıntıları:


PROJE SAHİBİ KURULUŞ

Kuruluşun ulusal dilde adı    
T.C.   M.E.B. Haydarpaşa Anadolu Teknik Lisesi
Kuruluşun türü  OF

Merkez:
Adres : Tıbbiye Cad.27 Üsküdar    Şehir Adı : İSTANBUL
Posta Kodu  : 34668        AB Bölge Kodu:  TR1
Ülke           : TÜRKİYE

Kuruluş yeri ve tarih:  İstanbul - 1959
Tel   : 0216 345 40 55
Faks : 0216 348 15 12
E-posta : haydarpasa.atl@hotmail.com

Temas Kurulacak Kişi Bilgileri
Bay  1        Bayan    0       Adı  : Süleyman  Soyadı  : ARSLAN
Ünvanı  : Proje Koordinatörü
Adres      : Tıbbiye Cad.27 Üsküdar
Posta kodu  : 34668         Şehir:  İSTANBUL Ülke   : TÜRKİYE                    
Telefon : 05056629415                                  Faks : ++0 216 348 15 12
E-posta : suleymanarslan1@hotmail.com
Web sitesi : http://www.hatem.k12.tr


PROJENİN ÖZETİ

Projemiz Haydarpaşa Anadolu Teknik Lisesi Otomatik Kumanda Bölümü Öğretmenlerini Kapsamaktadır. Öğretmenlerimizin Farklı Ülkelerdeki Alanlarındaki Mesleki Eğitim Yöntemlerini İncelemesini Sağlamak. Otomasyon Alanındaki Son Gelişmeleri Ve Uygulamaları Takip Ederek; Bu Alanda Ulusal Ve Uluslar Arası Sektörde Var Olan Önemli İşgücü İhtiyacına Etkin Ve Yeni Yöntemlerle Katkıda Bulunmaları Hedeflenmektedir. Öğretmenlerimizin İnceleme Sonucu Edindikleri Bilgi Ve Deneyimleri, Okulumuzdaki Öğretim Sürecine Aktarmalarına Katkı Sağlamak. Onlardan öğrencilerimizin motivasyonu için birer rol model olarak yararlanmak  projemizin temel amaçlarındandır.
Projemizin Temel Hedeflerinden Biri De Öğretmenlerimizin Otomasyon Teknolojisinde Önemli Bir Yere Sahip Finlandiya’da Geçirecekleri Süre Münasebetiyle Ab Standartlarını Yerinde Tespit Edip Bu Standartları Okuldaki Eğitim Sürecine Aktarmalarını Sağlamaktır.
Projemiz 01.06.2006 Tarihinde Başlayıp 1 Yıl Sürelidir. Yararlanıcılar Halen Otomatik Kumanda Bölümündeki Eğiticilerden Oluşup, 2 Hafta Süreyle  Finlandiya Jyväskylä Vocational Institute, Technology College Kurumunda Konu Üzerinde Çalışacaklardır.


Thıs Project Includes The Teachers Who Are Teachıng In Otomatik Kumanda Department In Haydarpaşa Anadolu Teknik Lisesi. The Maın Aım Of Thıs Project Is To Investıgate Dıfferent Ways Of Vocatıonal And Tecnıcal Traınıng Methods In Dıfferent Counrıes Whıch Are Member Of Eu. In Addıtıon, We Intend To Follow Developments And Implementatıons In Automatıon Fıeld  And To Contrıbute  Natıonal And Internatıonal Industrıal Sector That Need Well-Fıed Tecnıcıans.
Moreover, We Want To Transfer Our Teachers’ Knowledge And Expeences That Wıll Be Got In Thıs Ldv Program  To Our School’s Educatıon Process. Thıs Sıtuaıon Wıll Gıve An Opportunıty To Our Students To Gaın Hıgh Motıvatıon By Usıng Theır Teachers’ More Updated Knowledge.
One Of The Maın Objectıve Of The Procect Is To  Increase A Sense Of Europeanness In Our Instıtutıon And Among Our Teachers By Usıng Theır Experıences Whıch Wıll Hopefully Be Got When The Project Fınısh.
The Project Wıll Start At 01.06.2006, And Last 1 Year. Target Group Consıst Of The Teacher  Who Has Been  Teachıng In Automatıc Control Department.  Our Teacher Wıll Investıgate In Jyvaskyla Vocatıonal Instıtute, Technology College In Fınland On Theır Subject For 2 Weeks.





Projemizin amaçları:
a. “Kişilerin beceri ve yeterliklerinin artırılması” 1
b. “Sürekli mesleki eğitimin kalitesinin ve buna erişimin iyileştirilmesi...”  1
c. “Mesleki eğitimin yenileşme sürecine katılımının artırılması ve güçlendirilmesi..” 1


PROJEYE KONU EDİLEN İHTİYAÇLAR

Projemiz Avrupa düzeyinde aşağıdaki ulusal, bölgesel ve sektörel ihtiyaçlara ve stratejik önceliklere yöneliktir.

Günümüzde Ulusal ve uluslararası sanayi kuruluşları için otomasyon teknolojisinin  vazgeçilmez hale gelmesiyle; endüstriyel pnömatik elemanların üretim, bakım onarımı konularında faaliyet gösteren diğer kuruluşların nitelikli eleman ve buna bağlı olarak kaliteli  mesleki eğitim ihtiyacı artmaktadır. Yararlanıcı halen eğitmenlik yapan öğretmenlerimizi kendi alanlarındaki yeni teknoloji ve yöntemlerle tanıştırmak, teknik eğitimde Avrupa standartlarını belirleyerek Avrupa çapında nitelikli eleman yetiştirmek ve istihdam olanakları yaratmak ihtiyacına ve stratejik önceliğine;
Sektörel düzeyde ise, öğretmenlerimizin, öğrencilere yaptıkları otomasyon projelerinde katkıda bulunmalarını sağlamak, öğrencileri sektörün ihtiyaçlarına yönelik donanımlı, AB standartlarında rekabet edebilecek bireyler olarak yetişmelerinde yardımcı olmak ihtiyacına ve stratejik önceliğine yöneliktir.


Yararlanıcı grubumuzun tür, iş/mesleki alan, eğitim düzeyi, bugüne kadarki faaliyetleri ve özel ihtiyaçları.

Yararlanıcılar okulumuzun Otomatik Kumanda Bölümleri öğretmenleri olup alanlarında  4 yıllık lisans mezunudurlar. Alanlarında sektörel tecrübeye sahiptirler. Okulumuzda, Otomatik Kumanda öğrencilerinin otomasyon içerikli birçok projelerine destek olmuşlardır. Öğretmenlerimizden bir kısmı ülkemizin sanayi kuruluşlarından teknik eğitim seminerleri almışlardır. Öğretmenlerimiz alanlarındaki hızla değişen teknolojik gelişmeleri takip etmeye, uluslar arası alanda ortak çalışmalar gerçekleştirerek bilgi alışverişinde bulunmaya, sektörün ihtiyaçlarını karşılayacak nitelikte bilgi ve tecrübeye ihtiyaç duymaktadırlar.


PROJE HEDEFLERİ

Yukarıdaki ihtiyaçlara ve bizim ve ortağımızın ortak stratejilerine göre projemizin  hedefleri.

Öğretmenlerimizin Otomasyon alanında endüstriyel gelişmeleri ve teknik eğitim yöntemlerini inceleyerek güncel teknik eğitim teknolojilerini tanıması bu konuda bilgi ve tecrübelerinin arttırılması. Edindikleri bilgi ve deneyimleri proje ortaklarımızla işbirliği içinde, AB standartlarına uygun olarak  okulumuzdaki öğretim sürecine aktarmalarını sağlamak. Böylelikle Avrupalılık bilincinin de temelini oluşturan; kültürel, sosyal, teknolojik vb alanlarda uluslararası işbirliğinin öneminin gösterilmesine katkıda bulunmak.

Ülkeler arası hareketliliğin yararlanıcılarımızın ihtiyaçlarına vereceği cevap ve onların eğitim ve öğrenimlerine sağlayacağı katma değer.

Yararlanıcılar Finlandiya’ya giderek otomasyonda alanındaki eğitimi ve AB standartlarını yerinde tespit edeceklerdir. Endüstriyel otomasyon elemanları ile kumanda tasarımı, bu elemanların eğitim, bakım ve onarımına ilişkin bilgi ve deneyimlerini artıracaklardır.

Değişimin planlı süresi ve alıcı ülkenin tercihinin bizim amacımıza uygunluğu.


Değişimin süresi 2 haftayı kapsamaktadır. Yararlanıcıların konuyla ilgili gerekli alt yapıya sahip olmaları nedeniyle bu süre amacımıza ulaşmak için yeterli bir süredir.
Finlandiya, Avrupa Birliği ülkeleri içinde Otomasyon teknolojisi, eğitim ve kullanımları alanlarında önemli bir yere sahip olduğu için ihtiyacımızı karşılamaktadır. Değişim aşamasında bizi kabul edecek olan Finlandiya   “Jyväskylä Vocational Institute, Technology College” ortak kuruluşunun gerek Otomasyon alanında gerekse de LDV hareketlilik projeleri üzerine yeterli alt yapıya sahip olması yanında tecrübeli bir kuruluş olması amacımızı karşılamaktadır.


DEĞİŞİM PROGRAMIMIZIN ÖNGÖRÜLEN UYGULAMA AKIŞI

1. HAFTA
1.Gün: Karşılama ve konaklama yerlerine yerleşim, tanışma, tanıtım ve bilgilendirme toplantıları. Akşam değerlendirme ve kültürel etkinlikler

2.Gün: Jyväskylä Vocational Institute, Technology College yöneticileri  ve öğretmenlerle Finlandiya’daki mesleki eğitim-öğretim yöntemleri hakkında bilgi alınıp ülkemizdeki eğitim öğretim yöntemleriyle mukayese edilecek. Bölgedeki endüstriyel kuruluşlarda endüstriyel otomasyon alanındaki projelerin nasıl gerçekleştirildiğini hangi donanım ve proje aşamasında hangi yazılımların kullanıldığını kavrama amaçlı teknik ziyaretler yapılacaktır.

3.Gün: Jyväskylä Vocational Institute, Technology College kurumunda otomasyon eğitiminde kullanılan malzeme ve cihazların kullanımı konularında didaktik seminerlerin takibi ve teknik ziyaretler.

4.gün: Jyväskylä Vocational Institute, Technology College’de proje kapsamında  uygulamalı eğitiminin takip edilmesi.

5.gün: Mevcut bir sınıfta eğitimin incelenmesi.
Haftasonu: Jyväskylä şehrindeki tarihi ve turistik yerlere geziler düzenlenecektir.

2. HAFTA
1. Gün:  Diğer endüstriyel eğitim ile ilgili birimlerin eğitimlerinin incelenmesi. Mukayesenin yapılması.
2.3.4. ve 5.Gün:  Jyväskylä Vocational Institute, Technology College’de proje kapsamında  uygulamalı eğitiminin takip edilmesi.
Haftasonu: Jyväskylä şehrindeki tarihi ve turistik yerlere ziyaret düzenlenecektir.

14. Gün: Sertifikaların verilmesi, dönüş hazırlıkları, vedalaşma ve yurda dönüş.


YAYGINLAŞTIRMA

Projemizin sonuçlarını sektörel ve bölgesel, ulusal ve uluslarüstü boyutlarda diğer kuruluşlarla nasıl paylaşacağız?


Yararlanıcılarımız, ülkeye dönüşlerinde gizli ortaklarla bir toplantı yaparak projenin değerlendirmesi yapılacaktır. Konferans ve seminerler yoluyla öğretmenlerimize, öğrencilerimize, eşdeğer okullar ve sektörde faaliyet gösteren kuruluşlara elde edilen kazanımlar aktarılacaktır. Meslek dersleri öğretmenlerinin gözetiminde elde edilen kazanımların yaygınlaştırılmasına yönelik  tanıtıcı materyaller (broşür, CD, dokuman..vb.) hazırlanacak ve tüm öğrenci, öğretmen, ilgili okul ve meslek kuruluşlarına dağıtılacaktır. Bize proje süresince destek verecek olan Festo Türkiye ile sanayi proje uygulamaları yapılacaktır. İlerleyen dönemlerde gerekli altyapı kurularak okulumuz kendi imkanlarıyla internet üzerinden pnömatikle ilgili bilgiler yayınlanacak ve kazanılan tecrübeler sürekli olarak ilgililerle paylaşılacaktır.


İlk kez LDV projesi yapmaktayız.
PROJE SORUMLUSU
SÜLEYMAN ARSLAN
DENEYİM

1981-2006 Öğretmenlik – Bölüm Şefliği – Otomatik Kumanda Bölümleri Proje Koordinatörlüğü – MEGEP program Koordinatörlüğü

EĞİTİM

1958 İstanbul'da doğdu.
İlk, Orta ve Lise eğitimini Beykoz'da tamamladı.
Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi bitirdi. 1977–1981
Mesleki amaçlı çeşitli seminer ve kurslara katldı (1989’da Haydarpaşa A.T.L ‘de Türk Alman Projesine katıldı.
Almanya ve Türkiye’de Dijital Elektronik-Mikrobilgisayar, Mikrokontrolör - PLC, CAD, Almanca vb) eğitimleri aldı.
Uzun yıllar MEB hizmet içi eğitim kurslarında öğretim görevlisi olarak görev yaptı.
Dijital Elektronik, Mikroişlemci (8085), Mikrokontrolör (80c535) eğitim setleri geliştirdi.
Gemi elektroniği, temel elektronik, elektronik lab, elektronik etölyesi, plc, mikroişlemciler kitaplarını yazdı.
İstanbul Sanayi Odası ve çeşitli kuruluşlarda sanayi kursları verdi.

İLETİŞİM

Ev:Baca Mah 71.Sk No 55 Paşabahçe İstanbul
Haydarpaşa Atl Tıbbiye Cad 27 Üsküdar İstanbul –
Telefaks (0216) 3481512 – 05056629415
E-Posta: suleyman_ars@yahoo.com


TAHMİNİ FİNANSMAN




FİNLANDİYA
Avrupa’nın kuzeyinde yer alan Finlandiya, toplam 338,000 km2 alanı ile Avrupa’nın en büyük altıncı ülkesidir.
6 Aralık 1917 tarihinde bağımsızlığını kazanmıştır.  Bağımsız Cumhuriyettir.
Nüfusu 5,2 milyondur (2002). Nüfusun yüzde 60’ı kentsel kesimlerde yerleşiktir. Ortalama nüfus yoğunluğu 17/km2’dir. Tipik kuzey iklimi etkisini gösterir.
Parlamento yasama yetkisine sahiptir. En üst yürütme yetkisi ise Kabineye ve Cumhurbaşkanına aittir. 2000-2006 yılları arasında Finlandiya Cumhuriyetinin seçilmiş Cumhurbaşkanı Sayın Tarja Halonen’dir.
Finlandiya 1995 yılından itibaren Avrupa Birliği’ne üye ülkedir.
Resmi dili Fince ve İsveç’çedir. Finlandiya halkının yaklaşık %6’sı ana dili olarak İsveççe konuşmaktadır.
Finlilerin %84.6’sı (2002) Protestan Hıristiyan’dır ve Evangelik Lüteriyen Kilisesine mensuptur.
Finlandiya, endüstrisi ve hizmet sektörü yaklaşık %90 işgücü kullanan gelişmiş bir batı ülkesidir. Serbest piyasa ekonomisi ile özel teşebbüslere Finlandiya ekonomisinin temelini oluşturur.
Ülkenin yaptığı başlıca İhracatlar, % 27.5 elektronik ve elektro teknik eşya, %27.1 metal ve işlenmiş ürün ve %26.5 orman endüstrisini içerir.
Finlandiya dış ticaretinin %60’ından fazlasını diğer Avrupa Birliği ülkeleri ile gerçekleştirir.






Haydarpaşa Anadolu Teknik Lisesi
OTOMATİK KUMANDA BÖLÜMÜ
(Otomasyon Sistemleri)

1987 Türk-Alman Teknik İşbirliği çerçevesinde Federal Almanya Cumhuriyetinin Baden Württemberg Eyaleti Ekonomi Bakanlığı ile T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü arasında yapılan uluslararası anlaşmayla Haydarpaşa Anadolu Teknik Lisesi bünyesinde Otomatik Kumanda Bölümü açıldı.
1992 Beş yıllık ilk proje fazı sona erdi, 3 yıl daha uzatıldı. 1995 Proje sonuçlarının olumlu olarak bulunmasından dolayı altı ilde daha yaygınlaştırılması amacıyla üç yıl daha uzatıldı. 1999 Otomatik Kumanda Bölümlerinde yapılan eğitim öğretimin kalitesinin kalıcılığını sağlamak amacı ile projenin iki yıl daha uzatıldı.
2001 Baden Württemberg  Eyaleti Ekonomi Bakanlığının proje çalışmalarından çekildi ve Haydarpaşa Anadolu teknik Lisesi tüm Otomatik kumanda Bölümlerinin çalışmalarına yönelik Proje Merkezi görevini resmi olarak üstlendi







Okulumuz Haydarpaşa Anadolu Teknik Lisesi

Okulumuz Haydarpaşa Sanat Enstitüsü olarak 1959 yılında 142 öğrenci ve 25 öğretmen ile öğretime başlamıştır. Halen kullanımda bulunan eski Alman (B) binası ile çevredeki 28000 metrekarelik arazi o sırada okul için tahsis edilmiştir. Daha sonraki yıllarda okulumuz kurucu müdürü Ali ERKAN’ ın gayretleri ile çevredeki 16000 metrekarelik alan okul bünyesine katılmıştır.
Okul 1959 yılında Tesviye, Marangoz, Elektrik ve Teknik Resim bölümleri açılarak öğretime başlamıştır. Türkiye’de ilk kız öğrenci 1963/1964 öğretim yılında Makine Ressamlığı bölümüne alınarak gerçekleştirilmiştir. Bir sonraki yıl bu sayı 8’e yükselmiş olup bu yıldan sonra diğer okullara da kız öğrenci alınmaya başlanmıştır. Bu gelişmeler nedeni ile 1966 yılında Erkek Sanat Enstitüsü olan isim sanat  Enstitüsü olarak değiştirilmiştir.

1966 yılında okulumuz kurucu müdürü Ali Erkan’ın başka bir göreve atanması ile okul müdürlüğüne İsmail Hakkı TEKİN getirilmiştir. 1977 yılına kadar süren hizmeti sırasında daha önceden başlatılan binalar tamamlanıp hizmete açılmıştır. 1974 yılında okul isimleri değiştirilince Sanat okulu Endüstri Meslek Lisesi Teknisyen okulu da Teknik Lise adını almıştır. Okul 1975/1976 öğretim yılında Meslek Lisesinde 1624 öğrenci Teknik Lisede 146 olmak üzere toplam 1770 öğrenci ve 90 öğretmen mevcuduna ulaşmıştır.
1978 yılında İ .Hakkı Tekin’ in başka göreve atanması ile okul müdürlüğüne Şükrü YAZICIOĞLU atanmıştır. 1980 yılı başında Şükrü Yazıcıoğlu emekli olduktan sonra okul müdürlüğüne Cevat ÇETİNKAYA getirilmiş olup bu görevini 1995 yılına kadar sürdürmüştür. Bu dönem içerisinde 1983.1984 öğretim yılında yabancı dille eğitim yapılan, Türkiye’de ilk kez açılan 4 Anadolu Teknik Lisesinden biri okulumuz bünyesinde açılmıştır. Aynı öğretim yılında Ağaç İşleri Bölümü kapatılmış ve Mobilya Dekorasyon adı ile yeni bir bölüm açılmıştır. Yine bu dönem içerisinde Dünya Bankası Projesi kapsamında Okulumuz CNC Bilgisayarlı Nümerik Kontrol ve Hidrolik Pnomatik Teknolojisi bölümü ile Türk-Alman Hükümetlerinin işbirliği ile Otomatik Kumanda bölümleri açılmıştır. 1995 yılında okul müdürlüğüne Muzaffer ALKAN getirilmiştir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar